Τετάρτη 21 Μαΐου 2008

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ ΦΥΣΙΚΗΣ Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ.

Η άσκηση που μπήκε σαν 3ο ΘΕΜΑ στο σημερινό ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ της Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ.

Ένα σώμα Α μάζας m1=4kg ηρεμεί σε λείο οριζόντιο επίπεδο απέχοντας απόσταση d=24m από άλλο ακίνητο σώμα Β, μάζας m2= 8kg. Για t=0 ασκείται στο σώμα σταθερή οριζόντια δύναμη F= 12Ν, μέχρι να μετακινήσει το σώμα κατά x1=6m, όπου και παύει να ασκείται. Μετά από λίγο το σώμα Α συγκρούεται πλαστικά με το σώμα Β.
  1. Ποια επιτάχυνση απέκτησε το σώμα Α και για πόσο χρόνο ασκήθηκε πάνω του η δύναμη F;
  2. Ποια χρονική στιγμή συγκρούονται τα δύο σώματα και ποια η κοινή ταχύτητα του συσσωματώματος μετά την κρούση;

Απάντηση:

Η μπορείτε να το κατεβάσετε από ΕΔΩ.

.

17 σχόλια:

Unknown είπε...

Καλησπέρα,
θοδωρής Εδώ. Είδα το διαγώνισμα που βάλατε για την α λυκείου. Δε μπορώ να το θεωρήσω και πολύ δύσκολο αλλά ούτε και πολύ εύκολο...
Ασχολήθηκα λίγο τα έλυσα όλα εκτός απο το 4ο θέμα που με μπέρδεψε λίγο, αλλά με λίγη βοήθεια το κατάφερα και αυτό...

Να πω και γω την λύση μου γι το 3ο θέμα!

Στο α)

Είναι:

F=m*a => 12=4*a => a=3m/s^

Στη συνέχεια:

x=1/2*a*t^
6=1/2*3*t^
6=1,5*t^
t^=6/1,5
t^=4
άρα τ=2sec

Πρέπει όμως να υπολογίσουμε και την ταχύτητα v για το 2ο ερώτημα (θα χρειαστεί)

v=at => v=3*2 => v=6m/s

Για το β ερώτημα θα έχουμε:

x=V*t => 24=6*t => t=4sec (Τη χρονική στιγμή αυτή θα συγκρουστούν τα 2 σώματα.)

Η ορμή διατειρήται άρα θα έχουμε

Pαρχ=Pτελ

m*v = (m1+m2)*v2 => Τελικά προκύπτει v2 = 12m/s

Προφανώς λύνεται και με κινητική ενέργεια πολύ ευκολότερα...
Εύκολη ασκησούλα. Παρόμοια άσκηση με δύναμη που να έχει γωνία φ είναι πολύ ωραία.

Αύριο θα ποστάρω και τη λύση του 4ου θέματος!

Διονύσης Μάργαρης είπε...

Μια μικρή διόρθωση Θοδωρή.
Τη στιγμή t=2s το σώμα έχει διανύσει απόσταση 6m άρα απομένουν άλλα 24m-6m=18m για να συγκρουσθεί.
Δχ=υt ή
t=18/6s= 3s
Η χρονική στιγμή της σύγκρουσης είναι:
2s+3s=5s.
Και από ΑΔΟ υκ=2m/s και όχι 12 m/s.
και .... δεν λύνεται με ενέργεια...

Unknown είπε...

Σωστά πολύ σωστά :(. Δε το πρόσεξα πως έπρεπε να ήταν 24-6...Tsp

dreadwoolf είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
eleni είπε...

ΛΟΙΠΟΝ, ΕΡΙΞΑ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ ΣΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΣΑΣ ΚΙ ΕΙΠΑ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΩ ΚΙ ΕΓΩ ΜΕ ΤΗ ΛΥΣΗ ΤΟΥ 4ου ΘΕΜΑΤΟΣ, ΑΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΩ ΑΝ Η ΛΥΣΗ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΗ.

ΤΟ link EINAI:

http://www.scribd.com/doc/3192894/FYSIKH-A-LYKEIOU

Georgio Kosmidis είπε...

elenh exeis kanei kt la8akia ΣFx=ma
F-T-Bx=ma

eleni είπε...

exeis dikio giwrgo...apla elyna t 8ema stis 2 brady... opoios dei allh la8h, as m t pei n t dior8wsw

eleni είπε...

t kainourio link einai http://www.scribd.com/doc/3195070/FYSIKH-A-LYKEIOU

eleni είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Ανώνυμος είπε...

eleni το εργο της τριβής ειναι -32 και όχι -12. Να ρωτησω και εγώ κάτι που έχω κολλήσει; Το έργο της F δεν θα έπρεπε να είναι ίσο με το έργο της τριβής ,του βάρους και της μηχανικής ενέργειας που απέκτησε το σώμα;; Ας με βοηθήσει κάποιος...

eleni είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
eleni είπε...

http://www.scribd.com/doc/3197090/FYSIKH-A-LYKEIOU

PAIDIA SYGGNWMH G T LATHI MOU ... TO KAINOURIO LINK EINAI AUTO

GIANNH SORRY EXEIS DIKIO...

EIPA KAI KALA 8+4= 12 ASYNEIDHTA
SE EUXARISTW

Διονύσης Μάργαρης είπε...

Μια πρόταση και σας αφήνω να το παλέψετε.
Το έργο της F μας δίνει την ενέργεια που προσφέρουμε στο σώμα. Ένα μέρος αφαιρείται μέσω του έργου της τριβής και μετατρέπεται σε θερμότητα, το υπόλοιπο είναι η αύξηση της Μηχανικής ενέργειας. Ή διαφορετικά ένα μέρος μέσω του έργου του βάρους, αυξάνει την δυναμική ενέργεια και το υπόλοιπο είναι ίσο με την αύξηση της κινητικής ενέργειας.

Unknown είπε...

thelei na pei oti ΔΚ=ΣW paneukolo diagwnismataki htan. makari na mas eixe pesei kai emas toso eukolo.

Rmis xD είπε...

πωωω ρε παιδια γραφω αυριο κ δεν ξερω τιποτα κ μπηκα εδω μην βρω τιποτα για βοηθεια...αν και δν τ νομιζω να καταλαβω κιολας ...

athina είπε...

sygnwmh alla ayta ta themata einai arketa dyskola par'olo pou exw 19 kai 20 fysikh!!an kai kapoia themata einai se emas ektos ylhs!!Gia mena prepei na exeis lysei paromoies askhseis gia na ta lyseis alliws soy fainontai paloukia!!

Dimitris είπε...

Ρε παιδιά πόσο δύσκολο είναι να:
1. Κάνετε ένα σχήμα και να βάλετε επάνω όλα τα δεδομένα της άσκησης;
2. Να καταλάβετε τις επιμέρους κινήσεις αν είναι σύνθετο το φαινόμενο;
3. Να χρησιμοποιήσετε κυριολεκτικά τους 10, τύπους που έχετε να μάθετε για φέτος;
Μήπως, λέω μήπως, έχετε βολευτεί στην ιδέα των λυμένων ασκήσεων από τα βιβλία και τους καθηγητές;;;
Πάρτε μια άσκηση και ξεκινήστε να την λύνετε σαν να μην έχει ζητούμενα... Όταν το καταφέρετε αυτό να είστε σίγουροι ότι ξέρετε φυσική...

Οι ασκήσεις κτίζονται, δεν λύνονται!!